14 Handige Tips Voor Mama – Voor Meer Rust én Energie

door Annelot Hofstede13 januari 2011

De voordelen van “Baby Slaap Geheimen”:

  • Je baby én jij worden vrolijker
  • De band tussen jou en je kindje wordt sterker
  • De tijd die je met je baby doorbrengt wordt leuker
  • Je voelt je meer ontspannen
  • Je krijgt weer meer tijd voor jezelf
  • De relatie met je partner verbetert
  • Je baby is minder geprikkeld en geïrriteerd
  • Je zelfvertrouwen als moeder neemt toe
  • Je krijgt meer rust om te genieten van de band met je baby

Klik hier voor meer informatie over “Baby Slaap Geheimen”

Je baby slaapt nu is het tijd voor mamaLaten we eerlijk zijn: het verzorgen van een baby kan vooral de eerste maanden zeer vermoeiend zijn, 24 uur per dag voeden, luiers verschonen, flesjes klaarmaken en steriliseren, wassen, 24 uur per dag opletten of alles goed gaat met je kindje, etc. etc.

Dit alles kan leiden tot chronisch slaapgebrek waar je erg prikkelbaar van kunt worden. Het wordt tijd dat je weer uitgerust de dag ingaat!

14 tips voor meer rust, slaap en energie:

Tip 1: Wissel af met je partner om te troosten wanneer je baby ’s nachts wakker wordt.

Tip 2: Vraag je moeder of schoonmoeder of ze een handje wil helpen zodat je zelf even 2 of 3 uur kunt slapen.

Tip 3: Maak papa verantwoordelijk voor enige nachten in de week “dienst”, doe oordoppen in en geniet van je nachtrust.

Tip 4: Houd je baby de eerste maanden dicht bij je zodat je niet trappen op en af hoeft. In een bedje naast je bed, in een co-sleeper etc. Zo val je ook snel weer zelf in slaap.

Tip 5: Ga wat vroeger naar bed dan dat je gewend was.

Tip 6: Doe iets waar je energie van krijgt, ga sporten, zwemmen, een wandeling maken, met een vriendin naar de bios of sauna, of iets anders waar je weer van oplaadt.

Tip 7: Zorg goed voor jezelf. Eet voldoende en eet alleen voeding van goede kwaliteit neem een multivitamine en een visoliesupplement, drink genoeg water.

Tip 8: Wanneer je net je baby hebt gekregen is het de eerste weken een komen en gaan van familie en vrienden, plan dit echter goed in en vraag je  bezoekers slechts een uurtje te blijven.

Tip 9: Laat je eens heerlijk masseren zodat je even kunt bijkomen van alle drukte.

Tip 10: Drink geen alcohol vlak voor je naar bed gaat, alcohol maakt je slaap oppervlakkiger.

Tip 11: Investeer in een goed matras, het zal je verbazen hoeveel dit uitmaakt voor de kwaliteit van je rust.

Tip 12: Stop met koffie drinken, je krijgt er even energie van maar cafeïne verstoort de bloedsuikerspiegel waardoor je juist meer vermoeid raakt.

Tip 13: Accepteer dat het er allemaal bij hoort en realiseer je dat het overgaat!

Vind jij deze tips ook handig??
Klik dan even op de ‘VIND IK LEUK knop:)